Pedagogo ir vaiko šeimos sąveika
Ugdymo turinys įgyvendinamas per visą vaiko buvimą priešmokyklinėje grupėje: jam tvarkantis, valgant, ruošiantis ilsėtis, eiti į lauką, neformaliai bendraujant su pedagogu ar grupės svečiais, spontaniškai žaidžiant ar dalyvaujant pedagogo organizuotoje veikloje. Pedagogas kryptingai ir tikslingai planuoja ugdomąją veiklą į ją įtraukdamas vaikus, derindamas jų poreikius bei interesus ir programoje numatytus tikslus. Jis taiko įvairiu veiklos ir ugdymo proceso planavimo modelius. Kita vertus, lanksčiai prisitaiko prie netikėtai atsiradusių vaikų norų, spontaniškai kilusių žaidimų ar kitos veiklos situacijų, įsiklauso į vaikų siūlymus, nebijodamas keisti išankstinių sumanymų ar planų. Įgyvendinant ugdymo(si) turinį pedagogui labai svarbu ugdymo procesą organizuoti taip, kad jis būtų vaikams patrauklus, džiaugsmingas, skatinantis pažinimo motyvaciją, kūrybiškumą.Vaikai skatinami bendrauti ir bendradarbiauti, mokytis vienas iš kito. Grupės pedagogas bendradarbiauja su kitais pedagogais, specialiąją paramą vaikui teikiančiais specialistais bei vaiko šeima. Organizuodamas ugdymo procesą pedagogas remiasi su priešmokyklinio ugdymo tikslais derančia šeimos patirtimi, vaiko ugdymo tradicijomis, stengiasi teigiamai paveikti šeimos pedagoginę kultūrą.Labai svarbu, kada pedagogas bendrauja su vaiko šeima, išsako, vaiko norus, ketinimus, pažangas ir galbūt vaiko problemas.Aš manau, kad pedagogas privalo bendrauti su kiekvieno vaiko šeima, tai yra labia svarbu vaikui ugdantis.Tėvai turi padėti pedagogams, pedagogai tėvams.Tai padės sėkmingiau ugdytis mokykloje, kuri laukia netolimoje ateityje. Pedagogo ir tėvų sąveika įpareigoja siekti bendrų tikslų, kartu stęngtis sudaryti sąlygas saugiai aplinkai, kad vaikas jaustųsi gerai ne tik namuose, bet ir priešmokyklinėje grupėje, tapti ugdymo proceso partneriais, atskleisti šeimai vaiko gyvenimo priešmokyklinėje grupėje ypatumus.
